حیات

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

غیرت دینی...

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ق.ظ

 

امام صادق علیه السلام میفرمایند:

خداوند، دو فرشته را براى عذاب قومى مامور کرد. هنگامى که آنها به سراغ این ماموریت خود رفتند، 

مردى به ظاهر نورانى را که آثار پارسایى و از او آشکار بود دیدند که در حال تضرّع به درگاه خدااست.

یکى از آن دو، به دیگرى گفت: «این مرد دعاکننده را دیدى؟» 

دیگرى گفت: آرى، ولى من ماموریتم را انجام مى دهم»

 دومى گفت: من هیچ کارى نمى کنم، تا به پیشگاه خدا، پروردگارم بازگردم (و دستور جدیدى بگیرم)

 هنگامى که به پیشگاه خداوند عرضه داشت که :

«پروردگارا! من به آن شهر که رسیدم، یکى از بندگان تو را دیدم که در حال دعاو تضرّع است.»

 دستور آمد که برو و ماموریتت را انجام ده (و شهر را زیر و رو کنید)


«فاِنَّ ذلِکَ رجُلٌ لَمْ یَتَغیَّرْ وَجْهُهُ غَضَباً لى قَطُّ»؛

(او مردى است که هرگز، چهره اش از خشم در راه من متغیّر و برافروخته نشده است 

و ذره اى غیرت دینى نداشته).(1(2)

    

 (1). بحارالانوار، جلد 97، صفحه 89، حدیث 60.

 (2). گرد آوری از کتاب: پیام امام امیر المومنین علیه السلام، آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى، دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1385 ه. ش، ج2، ص 155.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۸
هادی مهدوی

نظرات  (۳)

زیبا بود تشکر
پاسخ:
ممنون از حضور شما

وقتی شما برای دیگران دعا می کنید خدا می شنود و آنها را اجابت می کند بعضی وقت ها که شما شاد و خوشحال هستید یادتان باشد که کسی برای شما دعا کرده است

.........................

 اللهمّ اشف کل مریض دوستان خوبم همسرم براثر تصادف در بیماستان بستری هستش از شما التماس دعا دارم
پاسخ:
ممنون..خداوند متعال شفای عاجل عنایت بفرماید
۱۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۱۳ ....مسعود ....
ممنون 
خوب بود 
پاسخ:
ممنونم که سر زدید