سلام دوستان ...
در ابتدا شایسته است که عید بزرگ و مبارک غدیر رو به همه ی شیعیان جهان علی الخصوص شما دوستان گرانقدر ، تبریک عرض کنم
موافق هستید به یمن این عید سری بزنیم به خطبه ی خواندنیه غدیر ؟؟؟
مطمئن باشید خواندن این خطبه براتون خالی از لطف نخواهد بود..
با خواندن این خطبه اولین نکته که به روشنی در این حدیث میشه فهیمد اینه که :
این حدیث که از جهت سندی هم مورد اتفاق علمای اهل تسنن هست و هم شیعه ، به طور خیلی خیلی واضحی دلالت بر امامت علی بن ابی طالب علیه السلام و بلکه فرزندان ایشان داره...
حضرت آقا در دیدار فرماندهان سپاه 28 شهریور :
مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد بلکه ضرر هم دارد...
اگر ما امروز راه را برای مذاکره با امریکاییها و وسوسه های آنها در بخشهای مختلف، باز کنیم، نه فقط زمینه ساز نفوذ آشکار و پنهان آنها شده ایم بلکه پیشرفت مورد نظر کشور هیچ گاه محقق نخواهد شد و عقب ماندگی قطعی خواهد بود.
نکته های ناب از صحبت های رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه در 28 شهریور 95
1- اکنون بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی به خصوص بعد از دوران دفاع مقدس، حقیقت سخن آن انسان عمیق، مجرب و متوکل به خدا در مورد سپاه، بیش از پیش روشن تر شده و باید گفت «سپاه سنگر مستحکم انقلاب است».
2- حفظ، به معنای توقف در زمان نیست بلکه باید همگام با تغییر ابزارها و پیشرفتهای دشمن، سپاه نیز به پیشرفتهای خود در عرصه های علم و فناوری و نوآوریها قانع نباشد و حرکت رو به جلو متوقف نشود.
3- در طول سالهای گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده مبنی بر اینکه رفع تهدید نظامی و جنگ به دلیل فلان اقدام بوده است، در حالی که این سخنان صحیح نیست، زیرا تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود.باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.
4- هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد، بنابراین باید قدرت دفاعی کشور را روز به روز استحکام بخشید.در کنار حرفهای غلطی که درباره توان دفاعی کشور گفته می شود، برخی غلطپردازیها و تحریف ها هم درباره بعضی از مفاهیم انقلاب انجام می شود که خطر آن، از سخنان غلط بیشتر است.
5- به چه دلیلی باید از هویت واقعی خود دست کشید و از روش های غلط و مفتضح غربی ها پیروی کرد؟
اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضِیقِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضَغْطَةِ الْقَبْر.
خداوندا از عذاب قبر و تنگى و فشار قبر بتو پناه میبرم .
(مکارم الأخلاق،قسمتی از دعای هر صبح وشام از امام صادق ص 279)
مگر در عالم قبر چه خبره !!! که یک امام با اون مرتبه و مقام ....
به نظرم اگر هر صبح و شب وقت نمیکنیم! به عالم قبر و زندگی بعد از مرگ فکر کنیم ، حداقل روزی چند دقیقه که فرصت میکنیم ما هم به جریانات بعد از مرگ و حوادث عالم قبر و قیامت فکر کنیم..
یاد دوستی افتادم که چند وقتی با هم بودیم اما الان دیگه پیش ما نیست....خیلی زود ما رو ترک کرد..سن زیادی هم نداشت اما پر کشید و رفت
دقت کردید رفقا !!
ابن سینا، از تیزهوشی او به شگفت آمد و در دل بر استعداد کودک شادمان شد. پس جلو رفت و نامش پرسید. کودک پاسخ داد: نامم بهمن یار است و از خانواده ای زرتشتی هستم. ابن سینا او را به شاگردی گرفت و در تربیتش کوشید تا اینکه او یکی از حاکمان و دانشمندان نام دار شد و آیین مقدس اسلام را نیز پذیرفت.
آثار بزرگ منشی را از کودکی می توان در رفتار و زندگی بزرگان مشاهده رد.
یک نویسنده، شاعر و طنزپرداز گفت:
با زبان طنز می توان بسیاری از مضامین دینی را مطرح کرد.
به گزارش شیرین طنز، رضا احسانپور، طنزپرداز شناخته شده کشورمان، در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، با اشاره به نقش مهم طنز در عرصه های دینی و معرفتی، بیان کرد:
من در زمینه طنز توحیدی دغدغه دارم و به نظرم این امکان وجود دارد که با چند رویکرد در زمینه طنز به مقولههای دینی پرداخت.
این نویسنده با بیان اینکه دین ما مردم را به نشاط سالم ترغیب می کند، گفت:
یکی از کارکردهای طنز، ایجاد نشاط است. حتی اگر بخواهیم بحث انتقادی طنز را هم مد نظر قرار دهیم، از آنجا که امر به معروف و نهی از منکر باید با زبانی نرم انجام شود، باز هم می توان از این طنز، که زبانی نرم برای تذکر بسیاری مسائل است کمک گرفت.
وی ادامه داد: طنز، ابزاری برای کار دینی و فرهنگی است به شرط اینکه تعریف درستی از آن مد نظر قرار بگیرد و بدانیم خنداندن به هر وسیله ای و دستمایه قرار دادن هر موضوعی مشمول تعریف طنز نمیشود.
شاعر کتاب «خندههای امپراتور» همچنین گفت: عده ای خطوط قرمز را در طنز اشتباه می گیرند؛ در حالی که اگر حد و حدود را بشناسیم، طنز می تواند در خدمت دین باشد و حتی بسیاری از مسائل خطوط قرمز نیستند و می توان از نگاه طنز به آن ها نگاه کرد. به عنوان مثال، موانع ظهور، جهالت، فساد، عدم امر به معروف و به طور کلی نقد بسیاری از رذایل اخلاقی می توانند سوژه های طنز باشند مشروط بر اینکه به آن ها به درستی پرداخته شود.