حیات

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

افزایش سطح معرفت و باور های دینی .4

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۱۱ ب.ظ
لازم به یادآوریست که ما در گفتار اول ، بیان کردیم که گام اول برای حرکت در مسیر تربیت دینی فرزندانمان ، آموزش صحیح است و در ادامه عرض نمودیم که اکثر خانواده ها در اندیشه ی تربیت و آموزش معارف الهی به فرزندانشان نیستند و در واقع در نوعی غفلت به سر میبرند و سپس در ادامه به عوامل ایجاد این غفلت در خانواده ها اشاره کردیم..
در مرحله ی اول به کم کاری رسانه های داخلی علی الخصوص رسانه ی ملی، که در کمال تاسف بجای اینکه بخش قابل توجهی از برنامه ها در مسیر تربیت دینی خانواده ها اختصاص یابد و به غفلت زدایی نسبت به معارف الهی اشاره داشته باشد، به عکس در مسیر تحقق اهداف بدخواهان و بداندیشان نسبت به دغدغه های محترم دین اسلام ، حرکت مینماید.
مثلا ای کاش به جای پرداختن به تجمل گرایی و تبلیغ مصرف گرایی  ،این هزینه های گزاف ، صرف تبلیغ قناعت و صرفه جویی-یکی از گامهای موثر و  مهم در بحث تربیت دینی  -  آن هم از منظر دین مبین اسلام میشد..





امام رضا علیه السلام :

ان الله یبغض القیل و القال و اضاعه المال و اکثره السؤال»

 تحف العقول: ص ۳۲۶.

 خداوند قیل و قال (گفتار بیهوده) و تباه سازی اموال و درخاست کردن فراوان را دوست نمی‌دارد.

 از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) آمده است: 

هر کس لباسی بپوشد و در آن اظهار بزرگی کند، خداوند به وسیله آن او را از لب دوزخ فرو می‌کشد و او همراه قارون خواهد بود

 مکارم الاخلاق: ص ۴۹۵، فی ذکری مناهی النبی(صلی الله علیه و آله).

در مذمت تجمل گرایی سری بزنیم به گفتار امام راحلمان:

 رادیو و تلویزیون و مطبوعات و سینماها و تئأترها از ابزارهاى مؤثر تباهى و تخدیر ملتها، خصوصاً نسل جوان بوده است. در این صد سال اخیر بویژه نیمه دوم آن، چه نقشه‏هاى بزرگى از این ابزار، چه در تبلیغ ضد اسلام و ضد روحانیت خدمتگزار، و چه در تبلیغ استعمارگران غرب و شرق، کشیده شد و از آنها براى درست کردن بازار کالاها خصوصاً تجملى و تزئینى از هر قماش، از تقلید در ساختمانها و تزئینات و تجملات آنها و تقلید در اجناس نوشیدنى و پوشیدنى و در فرم آنها استفاده کردند، به طورى که افتخار بزرگِ فرنگى مآب بودن در تمام شئون زندگى از رفتار و گفتار و پوشش و فرم آن بویژه در خانمهاى مرفه یا نیمه مرفه بود، و در آداب معاشرت و کیفیت حرف زدن و به کار بردن لغات غربى در گفتار و نوشتار به صورتى بود که فهم آن براى بیشتر مردم غیرممکن، و براى همردیفان نیز مشکل مى‏نمود!

صحیفه امام    ج‏21   وصیتنامه سیاسى - الهى. .....  ص: 393  


مراجعه به این آدرس و خواندن مطلبی در رابطه با رسانه ملی شاید برایتان مفید باشد... 

http://www.hawzah.net/fa/Article/View/93589/


در ادامه به تبلیغات ضد دینی رسانه های صاحبان قدرت در راستای انحراف و انهدام آرمان های این نظام - حرکت در مسیر تحقق جامعه ی مهدوی و فراهم آمدن زمینه های ظهور امام غائب در عین حاضر این امت - اشاره نمودیم که واقعا در جای خودش بحث مفصلی را میطلبد..
در مرحله ی بعد به تبلیغات ضد دینی درون نظامی پرداختیم ..

در قدم نخست  به نقد رفتار برخی از افراد متدین اما کم اطلاع نسبت به فرهنگ رفتاری اسلامی پرداختیم و سپس رفتار ناپسند برخی ارگان هایی که مسئولیت تربیت فرزندان ما را دارند اما گاهی اصل تربیت را رعایت میکنند اما نه آن تربیتی که ما انتظار داریم..بلکه تربیتی که برخواسته از دستورالعمل های بیگانگان از مذهب و دین ماست..
البته جا دارد اینجا هم مجددا از نقش رسانه ی ملی در سوءتربیت فرزندان غافل نباشیم..که در بیان جدایی بخاطر اهمیت ویژه اشاره شد..

اما از همه مهمتر 
نگاه مسئولان به  این مسئله است..

اینکه تا به حال  با این طرز  نگاه ، چقدر دغدغه های فرهنگی این نظام را رفع نموده اند ؟؟؟ یا اصلا مورد توجه قرار داده اند؟؟




بهتر است دراین رابطه پای حرف دل رهبر فرزانه ی انقلاب بنشینیم :
 
این حرکت عظیمی که با انقلاب اسلامی شروع شد، یک حرکت تمام شده نیست؛ مطلقاً تمام شده نیست، آن حرکت ادامه دارد. همینی که حالا معمول شده که در بیانها و در تلویزیون و توی تبلیغات و توی دادگاه و توی زبان همه، میگویند: جنگ نرم؛ راست است، این یک واقعیت است؛ یعنی الان جنگ است. البته این حرف را من امروز نمیزنم، من از بعد از جنگ - از سال ۶۷ - همیشه این را گفته‌‌‌‌‌‌‌ام؛ بارها و بارها. علت این است که من صحنه را می‌‌‌‌‌‌‌بینم؛ چه بکنم اگر کسی نمی‌‌‌‌‌‌‌بیند؟! چه کار کند انسان؟!
من دارم می‌‌‌‌‌‌‌بینم صحنه را، می‌‌‌‌‌‌‌بینم تجهیز را، می‌‌‌‌‌‌‌بینم صف‌‌‌‌‌‌‌آرائی‌‌‌‌‌‌‌ها را، می‌‌‌‌‌‌‌بینم دهانهای با حقد و غضب گشوده شده و دندانهای با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه‌‌‌‌‌‌‌ی این آرمانها و علیه همه‌‌‌‌‌‌‌ی آن کسانی که به این حرکت دل بسته‌‌‌‌‌‌‌اند را؛ اینها را انسان دارد می‌‌‌‌‌‌‌بیند، خب چه کار کند؟ این تمام نشده. چون تمام نشده، همه وظیفه داریم. وظیفه‌‌‌‌‌‌‌ی مجموعه‌‌‌‌‌‌‌ی فرهنگی و ادبی و هنری هم وظیفه‌‌‌‌‌‌‌ی مشخصی است: بلاغ، تبیین؛ بگوئید، خوب بگوئید. من همیشه تکیه بر این میکنم: بایستی قالب را خوب انتخاب کنید و هنر را بایستی تمام عیار توی میدان بیاورید؛ نباید کم گذاشت، تا اثر خودش را بکند.
بیانات در دیدار جمعی از شعرا ۱۳۸۸/۰۶/۱۴ 

دادستان تهران :
وقتی برخی مسئولان به مردم می‌گویند ماهواره منشأ بی‌عفتی است اما برخی دیگر مسئولان فرهنگی بر خلاف قوانین موجود اعلام می‌دارند که استفاده از ماهواره بلامانع است؛ طبیعی است که مردم با تردید مواجه می‌شوند.
دادستان تهران افزود: عده‌ای توجیه می‌کنند که جهان، جهان تمدن و اینترنت است و برای استفاده از ماهواره باید راهکارهای جدید پیدا کرد که البته کسی با راهکارهای جدید مخالف نیست؛ اما مسئولان فرهنگی نباید طوری سخن گویند که گویی استفاده از ماهواره مجاز شده است و چنین وانمود سازند که باید در برابر تهاجم ماهواره تسلیم شد.
مثال دیگری که توسط دادستان تهران ارائه شد، اظهارات اخیر یکی از زنان وابسته به مسئولین کشور بود مبنی بر اینکه نظام دینی زمینه‌ساز مقاومت مردم در مقابل الزامات عفاف و حجاب است.

..نقد مسئولان ادامه دارد...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۱
هادی مهدوی